Milyen gyakran menjek fogorvoshoz? Az, hogy a fogorvost legalább félévente látogassuk nem kitaláció, komoly következményei lehetnek az elmulasztott fogászati ellenőrzéseknek! Olvassa el írásunkat.

Milyen gyakran menjek fogorvoshoz?

Milyen gyakran menjek fogorvoshoz? A rendszeres fogászati ellenőrzés előnyei

Az, hogy a fogorvost legalább félévente látogassuk, annyiszor hallottuk már, hogy akár közhelynek is tűnhet. Mikor egy-egy kezelés alkalmával a fogorvos szól, hogy félév múlva kontroll, a legtöbben mosolyogva bólogatnak, ám valójában úgy 5-10 év múlva mennek vissza a rendelőbe, mikor már elég nagy a lyuk a fogukon vagy eléggé fáj ahhoz, hogy ne legyen más választásuk. Ebből az írásból megtudhatja, hogy valóban szükség van-e a félévenkénti fogorvosi vizitre és milyen hatásai lehetnek a szervezetünkre és a pénztárcánkra az elhanyagolt fogazatnak.

Milyen gyakran menjek fogorvoshoz? – A fogazat állapotának hatása a szervezetünkre

A magyar lakosságra különösen jellemző a fogazat elhanyagolása. Sajnos kevesen tudnak róla, hogy egy gyulladás vagy ciszta akár fájdalom, illetve bármilyen kellemetlen tünet nélkül is kialakulhat, viszont komoly következményekkel járhat nem csak a szájüregben! Ezért különösen fontos, hogy rendszeresen készíttessünk panorámafelvételt fogazatunkról.

Egy ilyen góc baktériumok szaporodási helye lehet, melyek a véráramon keresztül eljutnak a szervezetünk minden pontjába és gyakorlatilag bárhol képesek panaszokat okozni. Ízületi gyulladás, szemészeti és bőrgyógyászati panaszok, hajhullás, szívbetegség, érrendszeri problémák lehetnek a következményei, de növeli a szívinfarktus és az agyvérzés előfordulásának a kockázatát is, illetve, még a koraszüléssel is összefüggésbe hozható. Egyes elemzők feltételezik, hogy a meddőség hátterében is állhat fogágybetegség.

A fogágybetegség következtében kialakult foghiány pedig a normális rágást nehezítheti vagy teheti lehetetlenné. Gyakori probléma főleg időskorban, hogy a részben vagy akár teljesen fogatlan emberek nem tudják megfelelően megrágni az ételt, és az emésztőszerveik betegszenek meg a szinte egyben lenyelt falatok miatt.

A felsorolt állapotok mind megelőzhetők rendszeres fogorvosi vizsgálattal, a szükséges kezelések időben történő elvégeztetésével.

Milyen gyakran menjek fogorvoshoz? – Valóban szükséges a féléves vizit?

A rendszeres fogászati ellenőrzések legfőbb célja a megelőzés. A féléves vizsgálatok által lehetőség nyílik a kialakult betegségek korai felismerésére, ezáltal idejében el lehet kezdeni a kezelést, növelve a gyógyulás esélyét és gyorsaságát. Legyen az az íny vagy a fogágy valamilyen megbetegedése, fogkő képződés vagy akár egy kezdődő szuvasodás. A 6 hónap ugyanis egy olyan időintervallum, mely során ha jelentkezik fogászati probléma, betegség, akkor még megfelelően orvosolható maradandó károsodás nélkül.
A rendszeres fogászati kontrollvizsgálat csökkenti a hirtelen fogfájás kockázatát is. A legtöbb komolyabb, fájdalmas fogászati probléma az ellenőrző fogászati vizsgálatok hiánya következtében alakul ki.

Milyen gyakran menjek fogorvoshoz? – A rendszeres fogorvosi látogatás előnyei, illetve a mulasztások anyagi vonzata

Az elhanyagolt fogazat következtében felmerülő fájdalom és egészségügyi kockázatok mellett beszéljünk az anyagiakról is. Például az időben észlelt szuvasodást egy aprócska töméssel helyre lehet hozni, ami bárkinek megfizethető, és ezzel jó eséllyel le is tudtuk a fogorvosra költendő pénzt a következő fél évre. Azonban egy kezeletlen szuvas fognál előfordulhat, hogy gyökérkezelésre lesz szükség, ami már önmagában egy hosszadalmasabb, több alkalommal járó kezelés, így drágább folyamat, mint egy apró tömés. (És most csak egyetlenegy fogról beszélünk és nem térjünk ki arra, hogy jó eséllyel nem csak egy lyukas fogunk van, ami bár kívülről talán még észrevehetetlen, de belülről már üreges lehet.)

A gyökérkezelt fogakat szintén ellenőrzés alatt kell tartani, mert gyökerükön bármikor kialakulhat gyulladás, extrém esetben akár ciszta is. Az ilyen súlyosan beteg fogakat elég gyakran el is kell távolítani. Láthatjuk, hogy milyen könnyen eljutottunk egy későn felismert fogszuvasodástól a foghúzásig. Amikor elveszítünk egy fogat, azt szinte minden esetben pótolni kell. A fogpótlások elkészítése vagy implantátum behelyezése pedig nem olcsó mulatság, és mindez megelőzhető lett volna rendszeres kontrollvizsgálatokkal.

Amennyiben elolvasta írásunkat, és rádöbbent milyen régen járt utoljára fogorvosi ellenőrzésen, ne halogassa, kérjen időpontot most egy ingyenes állapotfelmérésre!

idopontkeres