A rendszeres fogászati konzultáció rendkívül fontos szerepet játszik a fogaink épségének megőrzésében, az általános egészségünk, sőt, a pénztárcánk védelmében is! Most megtudhatja mire számítson a vizsgálat során.

Személyes konzultáció a DENTALUNION-nál

Miért szükséges a személyes fogászati konzultáció?

Mint előző írásunkban leírtuk, a rendszeres fogászati konzultáció rendkívül fontos szerepet játszik, mind a fogaink épségének megőrzésében, mind az általános egészségünk, sőt, a pénztárcánk védelmében is, hiszen az elhanyagolt fogazat súlyos kiadásokat vonhat maga után. Ebben az írásunkból viszont részletes tájokoztatást adunk arról, hogy a konzultáció résztvevője mire számíthat egy-egy ilyen esemény alkalmával.

A fogászati konzultáció lefolyása

A konzultációra, mint bármely más kezelésre is, első lépésként mindenképpen időpontot kell egyeztetni. Ez lehetséges telefonon, online ezen a linken keresztül vagy email-ben. A konzultáció ingyenes, nem kötelez semmire és általában az egész folyamat nem több fél óránál. Itt még nem történik kezelés, csak felmérjük a szájüreg és a fogak állapotát, megbeszéljük a további teendőket, de ne szaladjunk ennyire előre, haladjunk csak lépésről lépésre.

Mikor megérkezett az előre egyeztetett időpontban az állapotfelmérésre, az alapos vizsgálat mellett beszélgetésre számíthat. Megismerheti orvosát, elmondhatja panaszait, igényeit, az általános szájhigiéniai szokásait, szájápolási és szájhigiénés tanácsokat fog kapni, majd következik a szájvizsgálat.

Szakorvosunk egy rövid és fájdalommentes vizsgálat során ellenőrzi a fogazat, az íny, az ízületek, a nyálkahártya, a nyelv, a szájpad, valamint a garatív és a nyelv alatti régió állapotát, ezután egy panoráma röntgenfelvétel készül a teljes alsó és felső fogsorról, hiszen ez nélkülözhetetlen a teljes kép kialakításához. A szűrés részét képezi a röntgenfelvétel kiértékelése, az állcsontok vizsgálata a gyökércsúcsok körül, esetleges gyulladásos jelek felismerése, szuvas fogak megtalálása, mivel számos esetben a fogszuvasodás kezdeti szakaszában szabad szemmel láthatatlan és csak a röntgenfelvételen látszik, hogy belülről üreges a fog.

A szakember a vizsgálat és a röntgenfelvétel elemzése után kap pontos képet arról, hogy van-e bármi teendő a fogakkal. Ez lehet egy nagyobb beavatkozás, de akár csak fogkő eltávolításra tett javaslat is. Szerencsés esetben semmit nem kell tenni, ha azonban mégis, azt jobb mielőbb megtudni és időben elkezdeni a szükséges kezeléseket.

Ezután a feltárt problémákat ellátási sürgősségük szerint sorba állítjuk három szempont alapján:

• azonnali fogászati beavatkozást kívánó problémák
  • mielőbbi fogászati beavatkozást kívánó problémák
  • a jövőben esedékes fogászati beavatkozást kívánó problémák

és megbeszéljük a lehetséges megoldásokat. Legtöbbször egy-egy probléma megoldására több eltérő kezelés is javasolható. Miután Ön kiválasztotta a kezelést, elkészítjük a kezelési tervet és részletesen átbeszéljük, illetve árajánlatot is adunk.

Az egyénre szabott kezelési terv megbeszélése

Fontosnak tartjuk, hogy a kezelés csak akkor kezdődjön el, ha minden kérdésére kielégítő választ kapott, ismeri a kezelési lehetőségeket és a várható eredményeket. Pontosan tudja, mi fog történni, és határozott a kezelés megkezdésében.

Bár áraink reálisak, nem mindenki engedheti meg magának, hogy egyszerre fordítson nagyobb összeget fogai rendbetételére, ezért a kezelési ütemtervet az Ön által megszabott havi pénzösszegből optimálisan alakítjuk ki. A nagyobb beavatkozások, összetettebb kezelések a legtöbb esetben részekre bonthatók, külön-külön is elvégezhetők a páciens igénye szerint. A kezelési terv tehát egy ajánlás, lehetőséget biztosítunk arra, hogy a páciens a számára legmegfelelőbb döntést hozhassa, mind fogászati, mind anyagi szempontból.

Előző írásunkból tehát megismerhette a fogászati konzultáció, és a rendszeres ellenőrzés fontosságát, most viszont a folyamatát is részletesen ismertettük. Megtudhatta, hogy nincs miért izgulnia a konzultáció előtt, hiszen a vizsgálat teljesen fájdalommentes, és szakorvosunk minden esetben az Ön igényeit tartja szem előtt. Ne feledje a rendszeres szűréssel megelőzhető a későbbi komolyabb és esetenként magas költségekkel járó kezelések!